در این مبحث به مزیت برندسازی با موشن گرافیک خواهیم پرداخت.
که بدون توجه به نوع تجارت و تولید شما،گزینه مؤثری در بازاریابی ویدیوئی خواهد بود.
بهترین سبک برند سازی با موشن گرافیک:
انتخاب یک سبک مناسب ازبین روش های مختلفی که برای برند سازی با موشن گرافیک وجود دارد. دقیقا مانند رفتن به یک کافه تازه تأسیس است. یا کافه قدیمی در یک شهر بزرگ که شما برای اولین بار آن را انتخاب کرده اید.
منویی برای شما آورده می شود که در نگاه اول فوق العاده به نظر میرسد.
اما نمیدانید ازطعم غذاهای نوشته شده خوشتان می آید یا خیر؟
برندسازی با موشن گرافیک هم شبیه به همین مسیر است از کجا بدانیم کدام سبک بهتر است؟
اولین پاسخ این است که مشتریان با کدام سبک می توانند ارتباط بهتری بگیرند.
مزایای برند سازی با موشن گرافیک
برند سازی با موشن گرافیک موضوعات پیچیده را به پیام شفاف تبدیل میکند.
آیا شما محصولی نوآورانه و یا بسیار قدرتمند و حرفه ای دارید؟
آیا خدماتی ارائه میکنید که 99/99% مردم عادی حتی متوجه مفهوم آنها نمیشوند.
در هر صورت شما در رقابت سختی قرار گرفته اید:
توضیح بی نظیر بودن محصول خود به مشتری بدون اینکه حوصله خود را از دست بدهد وارتباط میان کاری که شما انجام می دهید و اینکه چگونه به حل مشکل آنها کمک خواهد نمود.
زمانی که با یک مشتری حقیقی روبرو هستید کار آسان تری را درپیش دارید زیرا به او توضیح داده و او را آگاه میسازید.
اما همه تجارت ها به صورت رودررو و حضوری انجام نمیشوند.
بسیاری از آنها باید از طریق متن ، ویدیو و یا پیام صوتی وهر روش دیگری خدمات خود را به مشتری ارائه کنند.
در اینجاست که مزایای برندسازی با موشن گرافیک به خوبی مشخص خواهند شد.
اگر شما تاکنون در توضیح مزایای محصول خود به مشتریان با مشکل رو به رو بودید حالا برندسازی با موشن گرافیک این مسیر را برای شما هموار نموده است.
در برند سازی با موشن گرافیک باید همیشه این اصل حاکم باشد که برند پیش فرض قرار است در رقابت پیروز شود و فرقی نمی کند که چقدر شایسته برد است.
به هر حال وقتی صحبت ازبرند سازی با موشن گرافیک می شود یعنی قرار است مشارکت مشتریان افزایش یابد.
و به نوعی به صورت نامحسوس وادار به انتخاب برند مورد نظر شودو شما به عنوان طراح در سود و ضرر کار دخالتی ندارید.
برند سازی با موشن گرافیک میتواند یک تحول بسیار بزرگ و جذاب در مسیر درآمدزایی محسوب شود.
اهمیت ظاهر در برندسازی با موشن گرافیک:
بهترین چیز در مورد برند سازی با موشن گرافیک این است که میتوانید به راحتی آنرا با برند خود سازگار نمایید.
طیف رنگی، ظاهر هریک از عناصر و جریان انیمیشن همه و همه قابل تغییر و دستکاری هستند تا شما بهترین حالت را برای ویدیو بیابید.
اهمیت برند مورد نظر در نگاه مشتریان بسیار مهم است.
یعنی باید طراحی زیبایی که در اختیار دارید با سبک های مختلف انیمیشن همخوانی درستی داشته باشد.
و بیننده بتواند به طور دقیق آن را متوجه شود.
در برند سازی با موشن گرافیک طیف رنگی برای عناصر مهم هستند؛
استفاده از رنگ های تیره برای محصولات کودکان یک اشتباه است.
تغییر و دستکاری در برند سازی با طراحی موشن گرافیک بخش جدا نشدنی است و اصلا نمی توان از آن غافل شد.
به هر حال باید آنقدر تغییرات اعمال شود تا محصول به هدف نهایی نزدیک تر باشد.
هماهنگی سبک های برند سازی با موشن گرافیک:
یکی از مزایای واضح برند سازی با موشن گرافیک این است که خلاقیت شما را آزاد گذاشته تا آن را با دیگر سبک های تصویری هماهنگ و یا در هم آمیزید.
- ویدیوی زنده
- انیمیشن کارتونی
- انیمیشن وایت برد
- انیمیشن سه بعدی
برای برند سازی با موشن گرافیک متدها باید دارای بخش بندی مشخصی باشند یعنی افراد به محض دیدن زوایای مختلف در موشن گرافیک متوجه سازگاری با هدف نهایی باشند.
نه اینکه 90% طول مسیر را در کنجکاوی به سر ببرند، اصل غافلگیری تنها باید به میزان سی درصد در کل کار تقسیم شود تا ارزش حرفه ای بودن کار زیر سؤال نرود.
از دیگر مزایای مهمی که در خصوص برندسازی با موشن گرافیک وجود دارد انتخاب ایده های جدید با نوآوری های ویژه است.
در واقع هر سبکی که انتخاب شود می تواند به صورت ترکیبی با سبک های دیگر نیز استفاده شود و به این ترتیب نتیجه به دست آمده بسیار زیباتر خواهد بود.
سبک های که برای برندسازی استفاده می شود باید منطقی به نظر برسد و رویکرد تجاری داشته باشد.
در واقع هدف اصلی این است که برند بودن حفظ شود و در صورتی که نتیجه درستی حاصل شد برند بودن تبدیل به یک تجارت شود.
امروزه ویدیو در نظر مردم به دوشکل اصلی وجود دارد:
- یوتیوب
- شبکه های اجتماعی( فیسبوک، توییتر، اینستاگرام)
و هر دو شکل محبوبیت بالایی در تبادل محتوای زنده دارند.
پس اگر به دنبال نرخ کلیک بالاتر برای ویدیوهای بازاریابی خود هستید انیمیشن بهترین انتخاب برای شماست.
حتی اگر چندان هم پویا نباشد، جذابیت خاص خود را داشته و 26 تا85 درصد به نرخ کلیک شما می افزاید.
علاوه بر جذاب و در معرض دید بودن، یکی دیگر از مزایای برندسازی با موشن گرافیک به یاد ماندنی بودن آن است.
برندسازی با موشن گرافیک
بسته به اینکه چه کسی کار شما را انجام دهد می توانید نرخ تبدیل را 20 تا 80 درصد افزایش دهید.
این همان ویژگی برندسازی با موشن گرافیک است که آن را تبدیل به یک سلاح نه چندان اسرار آمیز برای افزایش نرخ تبدیل و جذب مشتری بیشتر کرده است.
ویدیوهای با کیفیت امروزه از ابزار ضروری برای پیشرفت در کسب و کار به شمار می آیند.
اگر به دنبال ارسال پیام ساده و مشخص به مخاطب خود هستید موشن گرافیک بهترین انتخاب خواهد بود.
ترافیک اجتماعی و جستجو بیشتر خواهد شد و مشارکت بهتر و گفتگوهای پیش برنده از جمله مزایایی هستند که از کار برندسازی با موشن گرافیک به دست خواهید آورد.
تعاملات اجتماعی در برند سازی با موشن گرافیک
گاهی اوقات به قدری شیفته یک ویدیو می شویم که نه تنها آن را تماشا می کنیم و بازخورد نشان می دهیم.
بلکه از دوستان خود دعوت می کنیم تا آن را تماشا کنند.
یک ویدیوی خوب می تواند در مدت چند دقیقه و یا فقط چند ثانیه در سراسر شبکه های اجتماعی منتشر شده و برند شما را تبلیغ کنند.
برای شروع باید مشتریان را راضی کنید تا ویدیوی شما را منتشر کنند و از این طریق فعالیت شما آغاز خواهد شد.
تبدیل سئو-بهینه سازی موتورهای جستجو
بیشتر داده هایی که در اینترنت مشاهده میشود داده های متنی هستند؛
رقابت بسیار شدید است و همه تلاش میکنند تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کرده و متونی که ارائه میکنند بهترین باشد.
در دنیای محتوای ویدیویی ، رقابت آن چنان سنگین نیست.
اگر ویدیویی برای معرفی برند شما تولید شده باشد، مخاطبان ترجیح می دهند هنگام تایپ لغات کلیدی، آن را در صفحه اول نتایج جستجو مشاهده کنند.
و این فرصتی بسیار مناسب برای تعامل با مشتریان است.
تأثیر مثبت لینک ها بر رتبه بندی سایت را نیز نباید دست کم گرفت این جاست که سئو وارد عمل می شود.
برای بهبود هرچه بیشتر، کلمات کلیدی مرتبط با عناوین، برچسب های صحیح و توضیح مناسب را از قلم نیاندازید.
تصمیم گیری کنید
برندسازی با موشن گرافیک می تواند راهی عالی و پیام رسانی قدرتمند برای هر شرکتی به حساب آید.
موشن گرافیک توانایی سرگرم کردن، الهام بخشیدن و انگیزه انجام کار را به شما خواهد داد.
یک ویدیوی جذاب به هر هدفی که در ذهن داشته باشید، چه تولید یک محصول جدید باشد یا خدماتی که از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو ارائه می شود شناخت برند را افزوده یا از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی آن را منتشر می کند و از این نظر ایده آل برای فروش به حساب می آید.