اگر می توانید پیامتان را در 30 ثانیه بیان کنید عالی است.
60 ثانیه نیز قابل قبول است.
90 ثانیه نهایت زمانی است که در اختیار دارید.
خواندن متن با سرعت عادی می تواند نشان دهد فایل ویدئویی چند دقیقه طول می کشد.
سپس با رنگ کردن تصویر نهایی کار را به اتمام می رساند.
این موضوع به درک بهترِ جاذبه های احساسی و تطابق با عوامل مهم در تحریک بینندگان کمک می کند.
مرحلۀدو:استوری بورد
این مرحله جایی است که شما شروع به تولید تصاویر و صداهای مربوط به متن می کنید.
تمامی لحظه های مهم در متن که “چهارچوب های سبک” نامیده می شوند را مشخص نمایید.
ممکن است بخواهید از برچسب هایی برای اینکار استفاده کنید که بتوانید به راحتی آنها را جابجا کنید.
در هر مرحلۀ حساس می توانید به سرعت طرحی را بکشید و نشان دهید در صحنه چه اتفاقی می افتد و چه کارهایی باید توسط شخصیت ها انجام شود.
یک توصیف کوتاه از صحنه، روایت، صداها، و متن را آماده سازید.
این مرحله بهمراه متن و تصویر می باشد و شما می توانید مراحل شکل گیری کار را مشاهده نمایید.
در این مرحله هدف ایجاد چهارچوب و بررسی متن نهایی قبل از شروع کار می باشد.
سپس با ایده های بخش طراحی، پروژه شروع می شود.
مرحلۀ سه:استوری بورد ها را به طرح تبدیل کنید.
مانند پروژه های تصویری که خلق می کنید، سبک، و رنگ، به اندازۀ متن تاثیرگذار هستند.
حتی اگر با چهارچوب های برند خودتان کار می کنید، انتخاب های ساده می تواند تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشد.
هر زمان که ایده ای برای طراحی های استوری بورد داشتید،آنها را به واقعیت تبدیل نمایید.
هر موردی در این مرحله می تواند در مراحل نهایی انیمیشن مورد استفاده قرار گیرد بنابراین زمانِ رسیدگی به جزئیات فرا رسیده است.
مرحلۀ چهار:طرح های نهایی را تبدیل به انیمیشن کنید
مرحلۀ ساخت انیمیشن زمانی است که همۀ موارد با یکدیگر ترکیب می شوند.
این فرآیند نشان می دهد که چگونه مراحل به یکدیگر مرتبط هستند.
باید از صحتِ تمامی موارد و جزئیات در این مرحله اطمینان حاصل کرد.
بنابراین توجه به این نکات ضروری می باشد:
سبک انیمیشن
این موضوع فقط راجع به ظهور و ناپدید شدن صحنه ها نمی باشد بلکه به نحوۀ انتقال از یک نقطه به نقطۀدیگرارتباط دارد که در نهایت موجب انسجام متن می شود.
با حرکت از نقطۀ الف به نقطۀ ب، داستان و تصاویر حرکت می کنند.
به یاد داشته باشید که نباید مخاطبان را گمراه کنید.
در این مرحله، بخش های مختلف با یکدیگر ترکیب می شوند و کارشناس انیمیشن می تواند یک تا دو چهارچوب انیمیشن را انتخاب کند.
این امر مانند متن اولیه می باشد و نیازمند ویرایش نهایی است که بعد از دریافت بازخورد انجام می شود و سپس کار اصلی آغاز می شود.
کارشناسان یک انیمیشن کامل را مشاهده و بررسی می کنند که شامل صداگذاری، موسیقی، و افکت های صدا می باشد که با دقت فراوان برای تکمیل پروژه افزوده شده است.
زمانبندی:
سرعت می تواند موجب تولید یا از بین رفتن نقاشی متحرک شما شود.
اگر عجله داشته باشید، مخاطبین متوجه منظور شما نمی شوند و اگر سرعت شما پایین باشد، افراد تمرکز خود را از دست می دهند.
بنابراین میزان سرعت با میزان توجه افراد رابطۀ مستقیم دارد.
تغییران تکنیکی را در نظر بگیرید تا کمی هیجان به کار اضافه کنید.
موسیقی:
مانند بقیۀ موارد، موسیقی نیز لایۀ دیگری است که می تواند متن شما را زنده نگه دارد.
می تواند حالت را حفظ کند و آهنگ داستان را تحت تاثیر قرار دهد.
افکت های صدا:
با توجه به افرادی که با آنها کار می کنید، این افکت ها می توانند بسیار تاثیرگذار و یا بی فایده باشند.
برخی از کارشناسان انیمیشن معتقدند اجزا باید خودشان نشان دهندۀ هدف کار باشند.
و برخی دیگر فکر می کنند هدف باید ذکر شود.
نکتۀ مهم این است که گزینه ای را انتخاب کنید که به پروژۀ شما ارزش می دهد و روال داستان را به تعویق نمی اندازد.
اگر این موارد را بخوبی انجام دهید، نتایج خوبی نیز بدست خواهید آورد.